دانش‌بنیان|  1000 دقیقه پویانمایی تولید شد

دانش‌بنیان| 1000 دقیقه پویانمایی تولید شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79215
ساخت پویانمایی، نیازمند فرآیند تولید صنعتی است و یک شرکت دانش‌بنیان با ایجاد خط تولید انیمیشن ضمن حفظ کیفیت، این روند را سرعت بخشید.

امید مرندی مدیرعامل شرکت پویا نمای صبیان با اشاره به اینکه خط تولیدی جدیدی برای انیمیشن طراحی شده که پیش‌تر در کشور وجود نداشت، گفت: با این خط تولید توانستیم تاکنون 4 سریال داخلی بسازیم و همچنین تولیدات خارجی نیز داشته باشیم.

 

1000 دقیقه انیمیشن در سال

فرآیند تولید به‌گونه‌ای طراحی شده که با کمک مهندسین صنایع و مدیران کنترل پروژه، تمامی فعالیت‌ها به صورت موازی با یکدیگر صورت می‌گیرد.

در یکی از آثار تولیدی این شرکت دانش‌بنیان، در طول یک سال به صورت هفتگی از آن خروجی گرفته می‌شد، توانستیم به ظرفیت تولید 1000 دقیقه انیمیشن دوبعدی در سال رسید.

این سریال که در چند فصل ساخته شده، توانسته 6 ماه از سال را پوشش دهد و بازدید زیادی نیز به همراه داشته است.

 

کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در روند تولید

سرعت، قیمت و کیفیت سه عامل مهم در این خط تولید هستند. از لحاظ فنی به‌گونه‌ای نرم‌افزارها توسعه پیدا کرده‌اند که محصول در زمان کوتاه با کیفیت مناسب به تولید برسد و همچنین هزینه تولید هم کاهش پیدا کند.

 

ارزآوری در کنار اشتغال‌زایی

در این پروژه‌ها تعداد زیادی آموزش دیدند و در حدود 40 نفر در طول تولید پروژه 182 قسمتی همکاری می‌کردند که در سریال‌های دیگر نیز فعالیت دارند.

این پروژه‌ها به کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، عراق، امارات، مالزی، کره و لبنان صادر شده، که همین امر باعث ارزآوری زیادی شده است‌.

در کنار تولیدات داخلی و صادرات آن‌ها، سفارش‌های خارجی و همچنین محصول مشارکتی نیز داشته‌ایم. در ضمن این شرکت مانع خروج سرمایه انسانی هم شده است.

حمایت‌های سازنده

مدیرعامل شرکت پویا نمای صبیان با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های خوبی از حوزه انیمیشن داشته است، افزود: می‌توان گفت تقریباً در کشور غیر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیچ نهاد دیگری انیمیشن را جدی نگرفته است. این مجموعه توجه خاصی به انیمیشن دارد و ارزش آن را فهمیده‌ است.

وی ادامه داد: چندی پیش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های خارجی فعال در حوزه انیمیشن را به تهران دعوت کرد و همین امر باعث شد که این شرکت‌ها از استودیو صبیان دیدن کنند و همچنین چند قرارداد منعقد شود، این موضوع یکی از اقدامات مؤثر این مجموعه در راستای حمایت از انیمیشن بوده است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 چشم انداز صنعت پویا نمایی کشور در افق 1404
چشم انداز صنعت پویا نمایی کشور در افق 1404
96/07/11 - 10:24
6 کتاب تالیف شده در حوزه پویانمایی رونمایی شد
6 کتاب تالیف شده در حوزه پویانمایی رونمایی شد
96/01/21 - 12:34
 محصولات پویانمایی تجاری‌سازی می‌شوند
محصولات پویانمایی تجاری‌سازی می‌شوند
95/12/10 - 18:38
بیشتر بخوانیم